‘VVD Rotterdam negeert wensen Nesselanders en ziet in extreme files A12 en A20 geen signaal’

 

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan. Een verkiezing waar de behoeften uit de regio centraal horen te staan. In een digitaal tijdperk spelen de digitale platformen een grotere rol dan ooit, dit naast die van de al bekende lokale media en een gezond gevoel voor de behoeften van je lokale achterban. Dat de aanwas in nieuwbouw rondom in Zuidplas de werkende Rotterdammers nog meer reistijd en file-overlast gaat geven, lijkt genegeerd te worden in regionale strategie van de blauw-oranje partij. Een volkspartij die ooit het belang van de hoger opgeleide, hardwerkende, ondernemende stemmer vertegenwoordigde. Woont u langer in Nesselande, dan heeft de eerste jaren waarschijnlijk in uw eigen straat in de file gestaan wegens gestuntel tussen gemeente en provincie om de enige logische uitweg naar de snelweg te verbeteren en wijkfiles te verbeteren. Nu ook het studeren steeds vaker een kwestie is geworden van langer thuiswonen, zal ook de opgroeiende bewoning van een wijk als Nesselande behoefte gaan krijgen aan betere reismogelijkheden met het openbaar vervoer. Voor de duidelijkheid: Nesselande Rotterdam is een prachtige wijk, gelegen op een toplocatie. Het is een wijk waar digitale participatie zorgt voor een actieve relatie tussen sociale media groepen en (wijk)agenten. Het is een woonwijk waar hard wordt gewerkt, maar waar de wijk veel overlast kent van een enorme filedruk. 

 

Overvolle A12 en A20

De VVD en de wijk Nesselande, het leek een logische combinatie, maar ook de wensen en het gedrag van stemmers verandert door lokale (groei)ontwikkelingen. Dat we met dagelijkse files het drukke Groene Hart vergassen, lijkt nog niet altijd een politieke priori te kennen. Waar de VVD met minister Zijlstra op nationaal niveau een pijnlijke kwestie heeft en had, lijkt het regionaal tevens naast de pot te pissen. Waar het – straks – volgebouwde Groene Hart rondom en in Zuidplas – en dus ook Rotterdam-Nesselande – meer behoefte heeft aan een goede OV-verbinding, is het vooral de De Volkspartij voor Vrijheid en Democratie die de hardwerkende vinex-bewoners graag de files injaagt. Waar de schitterende wijk Nesselande een unieke locatie kent, zijn het de bewoners die – net als in de omringende dorpen en steden – vooral in Gouda, Den Haag-Zoetermeer en Utrecht werken en ondernemen en dagelijks veel last hebben van een overvolle A12 en A20, de ontsluitingen waar een woonwijk als Nesselande mee wordt omringd.  VVD lijkt niet de oplossing voor een leefbaar Rotterdam(-Nesselande) en negeert alle bewoners- en ondernemers-verzoeken in de regionale media om – bijvoorbeeld – het openbaar vervoer in de wijk Nesselande te verbeteren. Verbeteringen door wellicht het aanpassen van de metrolijn en/of treinverbinding, of wellicht een eenvoudige snelverbinding naar station Rotterdam-Alexander in de spits. Daarbij de opmerking dat de wegen rondom Nesselande in de verre toekomst aandacht krijgen en wellicht een welkome verbreding krijgen.

Is dat de oplossing? 

De metro ‘dumpt’ op strand Nesselande wat het centrum graag kwijt wil

Nesselande lijkt het dichtgeslibd achterhoekje van Rotterdam te worden, waar de lokale belastingpot flinkt wordt gevuld maar waar de metro al jaren het publiek op het strand ‘dumpt’ dat het centrum van Rotterdam graag kwijt wil op overhitte dagen. Een welkome oplossing voor hardwerkenden lijkt bij de VVD nog weinig focus te kennen in een leefbare woon-werkomgeving.

 

 

De VVD Rotterdam meldt dan ook begin februari 2018 dat het vooral op het OV in de binnenstad – waar gezinnen en hoger opgeleiden juist wegtrekken – focust:

De Rotterdamse metro bestaat vandaag 50 jaar! Onze metrolijnen zijn een goede investering in de infrastructuur van Rotterdam gebleken. Als het aan de VVD ligt investeren we hier alleen nog maar meer in. Wij hebben alvast een opzetje voor het nieuwe metro-netwerk gemaakt. ????

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Redactie Nesselande.INFO 1816 Artikelen
www.nesselande.info redactie/ Alle rechten voorbehouden

3 Reacties op ‘VVD Rotterdam negeert wensen Nesselanders en ziet in extreme files A12 en A20 geen signaal’

  1. Ik ben het niet eens met de schrijver dat dit de schuld is van de VVD. Ik ontken het fileprobleem niet, maar dat is in elke wijk zo. Gewoon omdat we allemaal tegelijk weggaan. Het aantal alternatieven over de weg is beperkt. De knip in de Wollefoppenweg, aansluiting op de Zevenkampse ring, het kan allemaal beter. Het moet planologisch worden aangepakt. Hetzelfde als met de verkeersveiligheid / parkeergelegenheid / kiss+ride bij scholen.

    Alle partijen met een interese in Nesselande, moeten dit aankaarten en zoveel mogelijk oplossen. Volledig file vrij rijden is een utopie.

  2. Het is iets met kip en het ei. Prins A. is een PVDA wijk en daarom valt er voor de VVD weinig te halen, denken zij. Dat zij passief inschattend een deel van potentiële stemmers over het hoofd gaan zien, is duidelijk.

  3. Nesselande is natuurlijk een vreemde eend in de lokale “bite” voor de politiek van de Coolsingel die goed heeft verdiend aan de verkoop van de eigen grond in de wijk. Daarbij wordt er te hard gewerkt door de hele wijk om eens goed de tijd te nemen om massaal te zeuren bij de lokale politiek. Bij de eerste ontwikkeling waren wij lang een last voor de oudere uitgekochte bewoners en bedrijfjes uit Zevenhuizen en Nieuwerkerk en ook voor de andere omgeving Zuidplas – en de provincie die lang moeilijk heeft gedaan om de ontsluiting naar de A12 mogelijk te maken – en ons inwoners van de wijk een normaal te verwachte ochtend en avond uit- en intreding te bieden naar werk. Vervolgens heeft eerst Zevenhuizen de route door hun dorp dichtgegooid naar de snelweg, het bekende Wollefop-paaltje bij Ommoord moest de andere ontsluiting uit de wijk permanent dichtgooien en na extreme wijkfiles kwam er dan eindelijk actie en iets van communicatie tussen gemeente en provincie. Ook op het strand Nesselande moest het eerst fout gaan voordat de Coolsingel het gebied meer aandacht wilde geven en de gezinnen eens een mogelijkheid te geven op het lokale strand te vertoeven zonder dreiging. De realiteit is een dichtgeslibte woonwijk en veel voorvallen en lange files in de ring rondom de wijk. De Laan van Avant-Garde is een racebaan doorvoer voor alles vanuit de Hoofdweg en Zevenkamp en die files op de A12 en A20 schuiven de lokale partijen maar graag naar de provincie toe. Dat je in je Rotterdamse oogappel waar alles vooral “groen” moet zijn, een welkome openbaar vervoer oplossing (metro doortrekken of een treinverbinding verlenging) negeert, maakt ons als wijk weer een speelbal van de omgeving.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*