[Update] DISCUSSIEER MEE: Moet verkeersader Laan van Avant-Garde veiliger worden? #poll

Het aantal verkeersincidenten rondom verkeersader Laan van Avant-Garde lijkt toe te nemen. Wat moet er gebeuren?

 Doe mee met deze eerste poll van 2018; de poll wordt aan de rechterkant (op de mobiel aan de onderkant) van het scherm getoond.
Over Redactie Nesselande.INFO 1997 Artikelen
www.nesselande.info redactie/ Alle rechten voorbehouden

13 Reacties op [Update] DISCUSSIEER MEE: Moet verkeersader Laan van Avant-Garde veiliger worden? #poll

  1. Nog geen 10 jaar in gebruik en problemen waren voorspelbaar. Hier is niet goed over nagedacht en iedere oplossing is een lapmiddel.

  2. Zelf heb ik nooit echt ‘incidenten’ meegemaakt. Wel zie ik regelmatig onduidelijkheid over voorrang bij fietsers op de rotondes. Daar maak ik me meer zorgen om. En niet alleen bij de Laan van Avant Garde.

  3. Wij hebben dertien jaar aan de Laan van Avant Garde gewoond, niet of nauwelijks incidenten meegemaakt of gezien ! Wel moet er een snelheids beperking komen, maar niet in de vorm van drempels ! Meer controles ! Duidelijke oversteekplaatsen , eventueel in de vorm van een heuveltje ?

  4. Voetgangers bij zebrapaden hebben voorrang en fietsers op het naast gelegen fietspad niet. Daardoor ontstaan er onduidelijke situaties. Zorg dat beide voorrang krijgen. Plaats flitsende lampen die gaan branden als er een voetganger/fietser aanstalte maakt om over te steken.

  5. De laan van Magisch realisme, tussen zevenkamp en laan van Avant-Garde is van hetzelfde kaliber en kan dan ook gelijk meegenomen worden in de plannen tot het verbeteren van de verkeersveiligheid. De laan van magisch realisme is zelfs nog een stuk onoverzichtelijker, wat ook erkend is door Veilig verkeer Nederland. Echter voor de gemeente was dat geen aanleiding er iets mee te doen. Het beleid voor Nesselande om geen drempels te plaatsen prevaleerde boven de verkeersveiligheid.

  6. Ik vind de subtitel van de poll suggestief en onvolledig: “Het aantal verkeersincidenten rondom verkeersader Laan van Avant-Garde lijkt toe te nemen”. Het aantal incidenten “lijkt” toe te nemen? Weten we dat dan niet? En hoeveel zijn het er dan? Wat voor soort incidenten zijn het? Wat was de oorzaak van deze incidenten? Pas als je dit soort gegevens toevoegt aan de Poll kunnen mensen een oordeel vormen. Uiteindelijk moet een gedegen analyse leiden tot een goede oplossing. Nu is dit allemaal ongefundeerd, subjectief en gebaseerd op onderbuik gevoel.

  7. Dat er iets moet gebeuren lijkt duidelijk, gezien het aantal reacties. Vooral rondom de zomerperiode waarin veel badtoeristen onze mooie woonplaats trekt, merk je dat motoren en snelrijdende auto’s het kindvriendelijke beeld van de wijk verstoren door snel te rijden en veel lawaai te maken. Politie is in deze periode opgeschroefd, maar de snelheid kan niet constant worden gecontroleerd. Een combinatie van heuvels, betere verlichting bij de zebrapaden en frequente controles zou menig bewoner een gerust gevoel doen geven.

  8. Ben het eens met Christian Huijsman. ‘Knipperende’ oversteekplaatsen op de Laan en ook direct bij de oversteek bij school vlak voor de metro (Laan van Dada).
    Drempels zie ik niet als een oplossing en controles ook niet.
    Ook spiegels bij de uitritten (of iets dergelijks) zullen het veiliger maken.

  9. Ook ik ben het eens met de heer Christian Huijsman. De oversteekplaatsen zouden beter verlicht moeten zijn, zeker wanneer ouders en kinderen in deze donkere maanden geheel donker gekleed ergens tussendoor de weg op stappen. Ik rijd de weg regelmatig om naar het werk te komen. Mijn grootste irritatie is nog altijd hoe gevaarlijk ouders rijden die even snel hun kind willen dumpen op school.

  10. Over wat voor incidenten hebben we het hier ?
    Auto op auto, voetgangers geschept, te hard rijden?

    Als eerst zou een zebrapad op de Laan van Avant-garde bij het kleinere scholencomplex / De Knoop een mooi begin zijn. Begrijp echt niet waarom dat er niet is. En hou op over ‘schijnveiligheid ‘ want dan kan je overal de zebrapaden en haaientanden wel weghalen.
    Dan betere / fellere verlichting bij de zebrapaden bij de rotondes.
    Ik vind trouwens dat er aardig wat ouders hun kinderen zonder verlichting laten fietsen in het donker. Deze zijn zo niet / nauwelijks of erg laat te zien maar die fout ligt natuurlijk bij de ouders zelf.

  11. Ik denk dat het zou helpen als er een paar parkeerplaatsen worden geschrapt die vlakbij de zebrapaden liggen bij de rotondes. Bijv. als je nu te voet oversteekt bij de rotonde Laan van Dada – Laan van Avantgarde, zijn er een paar plekken waar auto’s je nauwelijks zien aankomen doordat er een parkeerplek is die praktisch tot aan het zebrapad loopt. Al een paar keer gehad dat een auto vol in de remmen moest omdat ze niet zagen dat er voetgangers aankwamen.

  12. Helemaal gelijk Serge. Op dezelfde plek op zebrapad moeten vluchten voor een aankomende passagiersbus. Deze gaf extra gas in de bocht tijdens avonduren.
    Klacht werd gehonoreerd, maar het blijft onoverzichtelijk en dus linke boel.

  13. Moet echt minder hard gereden worden
    En midder verkeer veel te veel auto’s in zo straat
    Lijk soms wel een rijksweg

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.