De nieuwe 2020-poll draait om de aandacht die wethouders openlijk tonen in de wijk Nesselande. Deze keer niet reactief maar de aandacht lijkt deze keer gefocust op problemen die het woongenot, de bereikbaarheid (het “in de eigen straat in de file staan”), maar ook het duurzame karakter van de wijk in te deuken. In het kader van “voorkomen is beter dan genezen”, een relevante poll met opties die in vele (social media) discussie in en over de wijk Rotterdam-Nesselande voorbij zijn gekomen. Nesselande.INFO – met anno 2020 ruim 5000 unieke bezoekers per dag – vragen uw aandacht en oprechte deelname voor deze poll:

 

  • Verkeersdrukte in/rondom wijk  
  • Afvalproblematiek
  • Inbraken
  • Leegstand lokale retail  
  • Strand Nesselande  
  • Anders (reageer onder artikel)

Doe mee! De poll stopt na drie maanden draaien en bij 300 unieke “stemmers”.

6 REACTIES

  1. Deze is echt lastig. Verkeersdrukte vermijden wij nu door fiets en metro, auto is gewoon niet meer te doen.
    1. Afval is sinds de plastic containers weg zijn gehaald, helemaal een probleem. 2. Diefstal en schade aan auto’s ook en uiteraard ook inbraak.
    3. Maar het winkelcentrum is ook wel pijnlijk, het past totaal niet bij onze buurt. Wat hipper, gezellige, bewustere plekken zou wel fijn zijn. Een ekoplaza of een sappi bar ofzo!

  2. Geachte dames en heren,
    Eigenlijk te veel om nu op te schrijven. Grootste zorg is het gebrek aan handhaving door politie en of handhavingsambtenaren. De veiligheid van ouderen kan niet gegarandeerd worden volgens Eric Pot, Esther Klootwijk en Bert Wijbenga.
    Tevens krijgt de horeca een vestigingsvergunning ondanks dat volgens het bestemmingsplan geen horeca aan de Corsicalaan zou mogen komen. Hierdoor veel geuroverlast, geluidsoverlast ook van de terrassen 3 meter onder de balkons van bewoners, ook de sportschool zorgt voor veel geluidsoverlast (s-nachts). Afvoer van bak-braad-gril en kookluchten kunnen niet en zijn niet gerealiseerd bij de bouw, wel aan de sicilieboulevard! Tevens is er sprake van veel agressie en molest tegen bewoners, ook fietsers en bromfietsers zijn de dupe van scheld partijen en handgemeen.
    Hoogachtend,
    Namens vele bewoners van Common Green Cypruslaan, Teus van Vliet

  3. we worden overstelpt de laatste tijd door wethouders. maar gebeurt er ook werkelijk wat? ben al maanden bezig met de gevaarlijke situatie op de Cypruslaan met fietsers en scooters die daar op de stoep rijden bezig, om maar niet te spreken van de vergeten rollerbaan door de bouwer en Stadsontwikkeling bij de parkeergarage waardoor soms botsingen tussen eigenaar/bestuurders en winkelwagentjes plaats vinden. Vaak wordt er agressief op ons bewoners gereageerd en er werd zelfs geprobeerd om onze autoruiten in te slaan. Ik heb nu alle fracties aangeschreven, maar nog geen een heeft het fatsoen kunnen opbrengen om even te melden dat de brief met bijlagen is ontvangen.

  4. ik heb de onveiligheid van fietsers en scooters en bestelbussen op de Cypruslaan en de bijna botsingen in de parkeergarage door het vergeten een rollerbaan te bouwen nu bij ALLE fracties van Rotterdam ondergebracht. ze reageerden niet ondanks mijn zeer uitgebreide uitleg. Rappel gedaan. alleen PvdA en D 66 reageerden. Nog een keer rappel, zij die niet reageerden, reageerden nu ook niet. En op die politici moeten we bouwen terwijl ze totaal geen respect tonen voor de burger. Die fracties moeten zich diep schamen.

  5. Er ligt vanuit de gemeente een heel oud plan om o.a. de Siciliëboulevard eenrichtingsverkeer te maken. Er is volgens de gemeente nog steeds sprake van een bouw-weg. Ik woon nu 12 jaar aan de boulevard en er is dus nog steeds sprake van een voorlopige situatie. Dat impliceert dat er geen oversteekplaatsen zijn en het een racebaan is voor met name motoren en auto’s. Het voorstel is om, zodra de bouw over mogelijk 2 jaar, is beëindigd de bestaande situatie te wijzigen in eenrichtingsverkeer. Dit zal er voor zorgdragen dat de verkeerssituatie nog gevaarlijker wordt. Er zal dan ook druk doorgaand verkeer voorbij de woningen en de uitgang van de hofjes plaatsvinden. Dus zullen ook de motoren en de racende auto’s zich daar laten zien. Ik stel voor de huidige situatie te handhaven en meer hindernissen op te werpen op de huidige bouw-weg en een snelheidslimiet van 30 km te hanteren met camera’s en de paralelweg alleen open te stellen voor bestemmingsverkeer. De bouw-weg heeft dan nog wel een opknapbeurt nodig maar dat zal veel goedkoper zijn dan het oude/huidige plan van de gemeente. De afgelopen 12 jaar heb ik mij ook verbaasd over de zogenaamde handhaving van de eerder genoemde snelheids- en lawaaiovertreders. Ik heb niet de indruk gekregen dat daar veel aan is gedaan. Veel motoren en auto’s blijven maar heen en weer rijden op de boulevard met veel geluidoverlast zonder dat zij daarop aangesproken worden of bekeurd. Met name de motorrijders zijn erg storend en lappen elke verkeersregels aan hun laars.

  6. Wonen aan de Corsicalaan is soms ook niet prettig. Met name veel auto- en motorverkeer, veel te hard rijden en heel veel herrie. Er zou veel meer handhaving moeten zijn voor met name groepen jongeren die veel overlast veroorzaken. Handhaving moet vooral in de middag en de avond gebeuren!Ik snap dat er te weinig mensen zijn om dat te doen maar als er veel bekeurd wordt verdient dat zichzelf terug.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.