HomeNesselande INFO nieuws uit Rotterdam NesselandeUpdate vragen en antwoorden omtrent de glasvezelovername van Unet door InterNL

Update vragen en antwoorden omtrent de glasvezelovername van Unet door InterNL

Wat is de planning van de omzetting? De internet en telefonie dienst van UNET klanten wordt naar planning in week 3 en 4 2009 omgezet naar InterNLnet. In een brief aan de klanten staat een planning op weekniveau (verstuurd in week 51 of 52 2008).

Facturering na omzetting? UNET factureert tot 1 februari 2009 voor internet en telefonie. InterNLnet factureert vanaf 1 februari 2009 voor internet en telefonie. UNET blijft de multicast radio/televisie dienst leveren en factureren. UNET klanten zijn op de hoogte gebracht van het maandtarief dat InterNLnet in rekening gaat brengen vanaf 1 februari 2009.

Telefonie van InterNLnet (Optibel) na omzetting? “Bij UNET krijgt de klant telefonie over de telefoniepoort van het glasvezelmodem. Voor telefonie maakt InterNLnet GEEN gebruik van het glasvezelmodem. Onze telefoniedienst ‘Optibel’ maakt gebruik van een losse telefonie adapter. Door een losse adapter te gebruiken hebben we een goede controle over de kwaliteit van de dienst. Klanten krijgen de Optibel adapter in bruikleen. InterNLnet brengt daarvoor éénmalig een borgsom van € 29,95 in rekening. De Optibel adapter krijgt de klant vόόr de omzetting thuisgestuurd.

Het aansluiten van de Optibel adapter is eenvoudig. Klanten krijgen de Optibel adapter thuis gestuurd met een duidelijke handleiding. Ook op de website www.Optibel.nl staat informatie over het aansluiten. Als klanten toch vragen hebben over de installatie kunnen zij altijd terecht bij onze servicedesk op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 024-3653653.

InterNLnet zet het telefoonnummer bij UNET gratis om naar Optibel. Optibel werkt met een tijdelijk telefoonnummer totdat de nummeromzetting is afgerond. De Optibel adapter zal dus al werken met een tijdelijk nummer. Na de nummeromzetting is de klant bereikbaar op het vaste nummer via Optibel. Vόόr de nummeromzetting is de klant bereikbaar op het vaste nummer via UNET (het glasvezelmodem). Na de omzetting wordt het UNET telefoniesignaal beëindigd. Zo blijft de klant tijdens de omzetting bereikbaar op het vaste telefoonnummer. “

Thuisnetwerkrouter? De Optibel adapter wordt aangesloten op een internetpoort. Omdat de klant zowel een PC als een Optibel Adapter wilt aansluiten heeft de klant twee netwerkpoorten nodig. Op het glasvezelmodem krijgt de klant maar één netwerkpoort met internetsignaal. Daarom heeft de klant een thuisnetwerkrouter nodig. Als de klant nog geen thuisnetwerkrouter heeft biedt InterNLnet de gelegenheid om een gratis router te krijgen (Tornado 110). Hierover ontvangt de klant een brief. De klant kan uiteraard ook zijn eigen router gebruiken of zelf een router aanschaffen in de computer-speciaalzaak.

Internet van InterNLnet na omzetting? De omzetting wordt “op afstand” gedaan. De klant krijgt bij InterNLnet een vast IP-adres. Gemiddeld is er vijf tot tien minuten downtime. De omzettingen vinden op een werkdag plaats.

E-mail van InterNLnet na omzetting? Het UNET mailadres komt te vervallen. Bij InterNLnet krijgt u de mogelijkheid voor vijf mailboxen en vijf mailaliassen. Dat is ingebrepen bij uw abonnement. Tegen meerprijs kunt u extra mailboxen aanvragen.

Welke abonnement vormen zijn er? InterNLnet heeft een modulair aanbod. De basisdienst is internet. Aanvullende kan Optibel analoge RTV of online backup afgenomen worden. Alle diensten hebben een jaarcontract dat na een jaar per maand opzegbaar is met een opzegtermijn van een maand. De diensten die InterNLnet van UNET gaat overnemen voor de klant zijn per maand opzegbaar. Internet wordt geleverd in vier abonnementsvormen (20/20, 30/30, 50/50 en 100/100 Mbps). Er komt voor de overname van de UNET klanten nog een dienstoverzicht te staan van glasvezel in Rdam. Dit zal gelijk zijn aan glasvezel in Adam. Dat is nu te vinden op www.InterNLnet.net -> particulier -> internettoegang.

Levert Internlnet ook digitale televisie in de toekomst? InterNLnet is altijd bezig met het ontwikkelen van nieuwe diensten. Zo zijn we bijvoorbeeld betrokken bij een aantal technische pilots. Er is nu echter nog geen concrete planning voor de introductie van digitale televisie.

Kan ik nu ook televisie via InterNLnet afnemen? Ja, InterNLnet levert een analoge radio/televisiedienst. Deze wordt geleverd via poort 7 (COAX) van het glasvezelmodem. De analoge radio/televisie dienst kan los worden aangevraagd. Informatie over de dienst en het zenderpakket is te vinden op onze site over glasvezel in Adam en binnenkort dus ook op de website glasvezel in Rdam. UNET blijft radio/televisie leveren. Klanten zijn zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van deze dienst.

Krijg ik nu weer een nieuw kastje in de meterkast? Nee, InterNLnet gebruikt dezelfde NTU als UNET deed.

Zijn de belminuten inbegrepen in het telefonie abonnement? Met onze telefoniedienst Optibel (www.Optibel.nl) kan men onbeperkt bellen naar vaste nr’s in NL. Mobiel, internationaal en service/informatienummers kennen wel een gesprekstarief. Dit is te vinden op www.Optibel.nl.

Blijf ik wel 1 rekening krijgen voor de internet en telefonie? Ja, als klanten internet en telefonie afnemen bij InterNLnet ontvangen zij hier 1 factuur voor.

Kan er nog steeds gebruikt gemaakt worden van newsgroepen zoals bij Unet? InterNLnet levert een (text-only) nieuwsdienst waar de klant gebruik van kan maken.

Wie doet de aansluitingen bij de bewoners als zij straks alles aangesloten willen hebben? Bij de overnames van UNET internet en telefonie door InterNLnet hoeft er geen installatie door een monteur plaats te vinden. Internet wordt op afstand omgezet en voor telefonie is een duidelijke instructie. Klanten worden binnenkort nader geinformeerd over de omzetting.

Wordt de automatische incasso via Unet automatisch ovegenomen? Betaling van de glasvezeldiensten bij InterNLnet geschiedt via een automatische incasso, conform onze voorwaarden.

Moet ik thuis zijn als alles wordt overgezet? Nee. De omzetting van internet wordt op afstand gedaan. Optibel kan de klant op een eigen gekozen moment installeren.

Is er een datalimiet? Nee, er is geen datalimiet. Om ons netwerk en haar gebruikers te beschermen werkt InterNLnet wel met een acceptable use policy. Deze kunt u vinden op www.InterNL.net bij ‘Voorwaarden’.

Wat is de wachttijd bij de helpdesk, aangezien er nu melding wordt gemaakt op de website dat het erg druk is? InterNLnet doet haar uiterste best om klanten zo snel mogelijk te woord te staan. Een specifieke wachttijd is moeilijk aan te geven gezien de dagelijkse schommelingen in het aantal ontvangen telefoontjes.

Kan ik mijn gesprekdetails ook bekijken? Ja, gespreksdetails zijn online inzichtelijk via https://www.mijnoptibel.nl

Hoe groot zijn de mailboxen De mailboxen zijn 200MB groot.

Wat is de maximum grootte van een e-mail in MB’s De maximale grootte van een e-mail bericht is 25 MB.

Kan ik een eigen homepage aanmaken? Ja, klanten krijgen de mogelijkheid voor een gratis domeinnaam en homepage (100MB) met maximaal 500MB dataverkeer per maand.

Wie is InterNLnet? InterNLnet is één van de eerste internet providers in Nederland, die sinds 1995 internet toegankelijk maakt voor iedereen. Eerst met inbelabonnementen, toen met ADSL- en kabelabonnementen en nu met glasvezelabonnementen. InterNLnet kiest voor continuïteit en betrouwbaarheid. Vanaf 2005 is InterNLnet betrokken bij glasvezelprojecten in diverse Nederlandse steden. InterNLnet levert via XMSnet glasvezelinternet in de steden Amersfoort, Arnhem, Bussum, Hilversum, Leiden, Naarden, Nijmegen, Soest, Soesterberg en Utrecht. Ook levert InterNLnet Flits Thuis Glasvezelnet in Amsterdam en Rotterdam. Meer informatie over InterNLnet is te vinden op onze website www.InterNL.net.

Populair