Eind juni 2021 benoemt in de media met krachtige woorden de extra focus op de ook in Nesselande bekende verkeershufters. In het AD zegt de burgervader letterlijk:

De verkeersoverlast rijst de pan uit in Rotterdam en daarom gooit de gemeente haar aanpak over een andere boeg. Niet alleen worden deze zomer op zeven hotspots rubberen drempels en slagbomen geplaatst, ook richt burgemeester Aboutaleb zijn pijlen op de asociale bestuurders zelf met zowel hulpverlening als gebiedsverboden.

Subtiel is de uitleg dat verkeerscontroles de bewoners in hun woonbeleving even ‘lucht geven’ maar dat de verkeerhufters (vooral hardrijders en herriemakers in het verkeer) na de controles gewoon weer verder gaan met hun gedrag.

De boulevard is al bestemd voor een 30 km-zone, focus op de Brandingdijk!

Ondanks de goede bedoelingen en de hufteraanpak evaluatie oktober 2021 transformeert momenteel de boulevard Nesselande en direct omgeving al naar een andere verkeerssituatie en focus op 30 kilometer-zone. Zie de actiepunten uit ons bericht van januari 2021:

Bron januari 2021, Gemeente Rotterdam en verslagen wijkcomité en bewonersgroepen:

Er gebeurt vanaf eind 2021 het volgende:

  1. De Siciliëboulevard en de Brandingdijk-West worden in zijn geheel 30-km gebied. Om de snelheid te remmen leggen we op diverse plekken drempels aan.
  2. De westzijde van de boulevard (nu bouwweg in twee richtingen met asfalt) wordt definitief aangelegd in klinkers, dit is qua uitvoering gelijk aan de wijze waarop de oostzijde van de boulevard is uitgevoerd.
  3. De noordzijde van de Brandingdijk-west (nu bouwweg in twee richtingen met asfalt) wordt definitief aangelegd in klinkers.
  4. De zuidzijde van de Brandingdijk-west wordt versmald en uitgevoerd in klinkers. Hierdoor ontstaat er meer ruimte in de middenberm. Daarnaast zal bij het rietveldpark een groot stuk vergroend worden door de weg voor het park aan te laten sluiten op de noordzijde.
  5. De oversteek voor fietsers tussen het Rietveldpark en de Coenraad Swiepdijk gaan we definitief inrichten;
  6. Een Laad- en losplek voor de winkels/horeca bij het winkelcentrum. De meeste winkels in het winkelcentrum Nesselande hebben een bevoorradingsmogelijkheid aan de achterzijde van de winkels. De bevoorrading voor Lookies vindt plaats vanaf de straat “voor de deur” van de brasserie.
  7. Aanleg parkeerplaatsen voor motoren bij het winkelcentrum. 

LvA en Brandingdijk

De ombouw van de boulevard pakt ook een deel Brandingdijk mee. Dit betreft het deel West. Bewoners klagen juist op het gedeelte Oost en waar een afslag wordt genomen de laan over, worden veel gevaarlijke situaties aangehaald door de bewoners aan de lange laan met weinig zebrapaden en nauwelijks vluchtheuvels die verkeershufters afremmen.

De drukke Laan van Avant-Garde (LvA) heeft juist een focus nodig aangaande verkeershufters door de slechte inkijk in de zijstraten en het uitnodigen tot hard rijden door het nauwelijks aanwezig zijn van de genoemde zebrapaden en heuvels. Nu scholieren en studenten (en ook het fietsend, brommerend werkend verkeer) weer massaal de laan gaan gebruiken in een postcorona-tijd, wordt de onveiligheid voor dit ‘traag verkeer’ overduidelijk. De signalen worden door ons, handhaving en bewoners al sinds 2011 gegeven.

Dus?

Dus de boulevard kent al een aanpak in haar bestemming, zie dit artikel. Aan de boulevard is er 24/7 een camera aanwezig en veel Politie en handhaving. Juist het deel van de wijk dat geschikt lijkt voor hardrijden en herrie maken heeft een focus.

 

Wij gaan wederom vanuit Nesselande.info ons

 

 

 

Vorig artikelNesselande Buurtwerk: 1 juli 2021 een speurtocht door Nesselande
Volgend artikelLoopgroep Nesselande: 25 juli 2021 Rotte Dam Loop bij De Rotte, doet u mee?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.