,,Het is nu al de derde keer in een jaar dat het uit de hand loopt,’’ vertelt De Jong. ,,Maart vorig jaar kwam het vuile rioolwater uit het toilet omhoog. Gemeentewerken is toen met man en macht bezig geweest. Het bleek dat het gemaal niet goed werkte. Toen werd het probleem opgelost, maar in december was het weer raak. Opnieuw in een weekend. Dan wordt natuurlijk het meeste water gebruikt. Ik heb toen een putdeksel opengetrokken. Die zat tot de nok toe gevuld. Maar intussen hadden sommige buren op advies van het 0800 nummer van de gemeente wel een loodgieter gebeld die je zelf moet betalen. Wij krijgen de indruk dat er iets niet in orde is met het riool.’’
De Jong heeft nu een brief klaar liggen voor burgemeester en wethouders en de deelgemeente: ,,We zijn het beu. Wij mogen toch niet de dupe worden van een geschil tussen Gemeentewerken en de leverancier. Het wordt tijd om bestuurlijk in te grijpen.’’
Gemeentewerken heeft de problemen nog in onderzoek.


