HomeNesselande INFO nieuws uit Rotterdam NesselandeDirectie Veiligheid, Evenementen: de precieze afspraken en voorwaarden Koningsdag Nesselande 2023

Directie Veiligheid, Evenementen: de precieze afspraken en voorwaarden Koningsdag Nesselande 2023

Geen hard geluid. Geen spullen van de gemeente verplaatsen, 750 bezoekers tegelijk, beperkte tenten en de bewoners tijdig informeren vooral over een eventuele afsluiting van de parkeerplekken/rijwegen. Nesselande.INFO heeft de verordering in handen.

Evenement: Koningsdag Boulevard Nesselande
Categorie:  A-evenement
Datum en tijd(en) evenement : Donderdag 27-4-2023 van 07.00 uur tot 20.00 uur
Locatie: Maltaplein

Gebied: Prins Alexander

Data en tijden op- en afbouw

Opbouw

Woensdag 26-4-2023 van 12.00 uur tot 20.00 uur
Afbouw: Donderdag 27-4-2023 van 20.00 uur tot 23.00 uur
Bezoekersaantal: 750 gelijktijdig

Ik behoud mij te allen tijde het recht voor om op grond van de openbare orde en veiligheid of omwille van de gezondheid van bezoekers alsnog te besluiten deze vergunning in te trekken c.q. aanvullende voorschriften aan de vergunning te verbinden.
Aan deze vergunning zijn de in de bijlage opgenomen voorschriften verbonden. De in de bijlage opgenomen voorschriften laten verplichtingen van vergunninghouder voortvloeiende uit andere wet- en regelgeving onverlet.
Tot slot wijs ik u erop, dat u aansprakelijk bent voor alle schade die door het gebruik van deze vergunning aan eigendommen van de gemeente of van anderen mocht worden toegebracht.
De burgemeester van Rotterdam.

 

Voorschriften behorende bij de evenementenvergunning van:
Organisatie :
Naam contactpersoon :
Telefoonnummer contactpersoon :
Aanvullende voorwaarden
• Alle toegangswegen naar het evenemententerrein inclusief de calamiteitenroute volgens de voorwaarden vanuit bijlage 3 dienen beschikbaar te zijn voor hulpdiensten.
• Organisatie is d.m.v. een verkeersplan verantwoordelijk voor een goede doorstroming van het verkeer dusdanig dat ook de hulpdiensten goed ter plaatse kunnen komen. Dit kan in samenwerking met team Verkeersregie.
• Kraam 3 en 2 de afstand tot een bouwwerk dat gesprinklerd is bedraagt minimaal 10 meter, zie voorwaarden, hou bij verplaatsen ook rekening met de calamiteiten route.
• Op het terrein zijn passende blusmiddelen aanwezig.
• Let op met het plaatsen van fietsen dat de in- en uitgangen en nooduitgangen vrij en bereikbaar blijven. Plaats de fietsen in de daarvoor aangewezen plaatsen.
• De bouwsels, waaronder tenten en springkussens, worden op adequate wijze gezekerd om wegwaaien en/of losschieten tegen te gaan.
• Matten worden rondom het springkussen gelegd om verwondingen te voorkomen.
• Er is permanent toezicht door een volwassene bij alle activiteiten, zie verder de bijlagen.
• Bij het plaatsen van de objecten met voorwaarde tot en met windkracht 6 voor de constructies, daarna ontruimen.
• Afzetten en reserveren van parkeerplaatsen ten behoeve van het evenement kan uitsluitend in overleg met de politie en Stadsbeheer Toezicht & Handhaving.
• Parkeerverboden worden duidelijk en tijdig aangegeven op redactieborden.
• De organisator maakt gebruik hekken (rood-wit schrikhek, 2,5 meter breed met C01- verkeersbord) als afzetmateriaal van de parallelweg van de Siciliëboulevard en draagt zorg voor de zichtbaarheid, bemensing en veiligheid van deze afzetting.
• De organisator draagt zorg voor een snelle verwijdering van de afzettingen indien nodig voor de bereikbaarheid t.b.v. hulpdiensten.
• De organisator zorgt voor de verwijdering van het afzetmateriaal na het einde van (de afbouw van) het evenement.
• Het doorgaande verkeer op de Cypruslaan en de hoofdrijbaan van de Siciliëboulevard mag geen hinder ondervinden ten gevolge van dit evenement.
• De organisator maakt gebruik van verkeersregelaars, die zorgen voor de doorstroming van de Cypruslaan en de hoofdrijbaan van de Siciliëboulevard.
• Extra aandacht graag voor het wild parkeren op met name de grasvelden rondom het Maltaplein. Dit in verband met de calamiteitenroute voor de nood en hulpdiensten.
• Bij eetkramen of foodtrucks moet de organisator/ vergunninghouder voorzieningen treffen die vetvlekken op het straatmeubilair voorkomen.
Openbare Orde en Veiligheid
• Een vertegenwoordiger van de organisator moet beschikbaar zijn als aanspreekpunt voor de politie Diens naam en (mobiel) nummer dienen te worden doorgegeven aan de coördinator evenementen van het district Rijnmond Oost van de Eenheid Rotterdam, telefoon 0900-8844, of middels evenementen.rijnmond-oost@politie.nl of in de vergunning te worden opgenomen.

Vergunning

De vergunninghouder is verplicht deze vergunning op verzoek van een ambtenaar (belast met de zorg voor de naleving van de voorschriften) te laten zien.
• Het parcours/terrein wordt aanvaard in de staat waarin het zich bevindt; de gemeente kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele gevolgen voortvloeiende uit genoemde staat.
• Iedereen is verplicht om op en rond het evenemententerrein alle aanwijzingen, gegeven door (hulp-)diensten in het belang van de openbare orde of veiligheid van personen en goederen, stipt op te volgen.
• Eventueel inzet van particulier toezicht (ook toegangscontrole) op het evenemententerrein moet door een erkend beveiligingsbedrijf worden uitgevoerd met gediplomeerd personeel voorzien van een geldig beveiligingslegitimatiebewijs.
• Beveiligingswerkzaamheden dienen tijdig schriftelijk te worden gemeld bij Bijzondere Wetten afdeling EXO via mailbox: korpscheftaken.rotterdam@politie.nl.
Inrichting evenemententerrein
• De diverse objecten, podium ed. dienen zodanig geplaatst te worden dat er voldoende ruimte overblijft voor de deelnemers om bij calamiteiten vluchtwegen te hebben.
• Het evenemententerrein dient te allen tijde bereikbaar te zijn voor hulpdiensten.
Verkeer
• De vrije doorgang van openbaar vervoersdiensten mag op geen enkele wijze worden belemmerd.
• Het evenement of de activiteiten mogen de bereikbaarheid van woningen, winkels of (horeca)bedrijven niet belemmeren.
• Alle verkeersmaatregelen (redactieborden, etc.) worden uiterlijk 72 uur voorafgaand aan het evenement geplaatst en uiterlijk 48 uur na afloop van het evenement verwijderd.
• Conform verkeersplan; Voor de afsluitingen van wegen en kruisingen kan worden volstaan met het plaatsen van een bord C1 op een rood-wit hek op de Parallelwegweg van de Siciliëboulevard. De organisator is verantwoordelijk voor de uitvoering en het onderhouden van deze hekken en afsluitingen en het up-to-date houden van het bordenplan. De organisatie is verplicht een verkeersplan te overleggen voor aanvang van het evenement.
• Begeleidende voertuigen (belast met de aanvoer van het eventueel benodigde materialen) mogen op het terrein aanwezig zijn als desbetreffend voertuig actief wordt gelost of geladen.
• Voertuigen van medewerkers mogen niet op het terrein geparkeerd worden en dienen gebruik te maken van de bestaande voorzieningen zoals parkeergarages en andere parkeervoorzieningen.
• Voor eventuele benodigde parkeervergunningen en/of ontheffingen kan men mailen naar apostz@rotterdam.nl of bellen naar 14010.
• De verkeersregelaars moeten 1 week voor aanvang van het evenement bij het team Verkeersregie worden aangemeld om toestemming te verkrijgen (teamverkeersregie@rotterdam.nl). Ook verkeersregelaars met een landelijke aanstelling of evenementenverkeersregelaars met een jaaraanstelling moeten zich bij het Team Verkeersregie aanmelden.
Plaatsen van podia, tenten, kramen en andere voorwerpen
• Het is verboden eigendommen van de gemeente te verwijderen; alle voorwerpen dienen in principe los op de ondergrond te worden geplaatst.
• Tenten, podia, kramen en andere voorwerpen moeten worden opgesteld in overleg met Openbare Werken Rayon Noord Buiten de Ring. Verankering in verharding en gazon, middels haringen is niet toegestaan.
• Aan eigendommen van de gemeente, zoals hekken, bomen en lantarenpalen mag niets worden bevestigd.
• Eventueel ter plaatse aanwezige brandkranen en -putten voor de brandweer direct toegankelijk blijven.

 

Geluid

Om overmatige geluidsoverlast te voorkomen zijn aan deze evenementenvergunning krachtens de APV-geluidsvoorwaarden verbonden voor de duur van het evenement:
1. Muziek en ander geluid, al dan niet mechanisch/elektronisch versterkt, mogen geen ernstige geluidsoverlast voor de omgeving veroorzaken; indien van dergelijke geluidsoverlast mocht blijken, is de politie bevoegd de geluidsuitzending te doen onderbreken en een verminderd geluidsniveau aan te geven; dan wel – in geval van herhaling – voortijdig te doen beëindigen. Bovendien is de politie bevoegd bij overtreding van de voorschriften strafrechtelijk op te treden.

2. Het equivalente geluidsniveau gedurende 1 minuut (Leq,1 min) veroorzaakt door de aangevraagde activiteiten en de bij de aangevraagde activiteiten betrokken toestellen en installaties, te weten:

Levende muziek met geluidsinstallatie Geluid door middel van een geluidsinstallatie
Muziek door middel van een geluidsinstallatie
mag op 20 meter afstand van de bron niet meer bedragen dan: 98 dB(A) in de uren, waarin het evenement plaatsvindt.

3. Het meten en berekenen van de geluidniveaus, en het beoordelen van de meetresultaten moet plaatsvinden overeenkomstig de Meet- en rekenvoorschriften industrielawaai.

4. In afwijking van de Meet- en rekenvoorschriften industrielawaai hoeft voor de beoordeling van het equivalente geluidsniveau gedurende 1 minuut (Leq,1 min) van muziekgeluid geen verhoging van 10 dB toegepast te worden, voordat getoetst wordt aan de normwaarde uit voorschrift 2.

5. De luidsprekers dienen dusdanig opgesteld te worden, zodat de geluidproductie zoveel mogelijk naar het bedoelde publiek op het evenemententerrein gericht is. Ten behoeve van de doorstroming van verkeer op de stoep of de rijbaan dienen tevens de aanwijzingen van de politie met betrekking tot de opstelling van de luidsprekers opgevolgd te worden.

6. Het opbouwen en het afbreken van het evenement dient zoveel mogelijk plaats te vinden in de uren gelegen tussen 08.00 en 23.00 uur. In ieder geval mogen tussen 23.00 en 08.00 uur geen overlast veroorzakende opbouw- of afbreekactiviteiten uitgevoerd worden.

7. De plaatsing van het podium dient op een dusdanig manier te geschieden dat omwonenden zo min mogelijk worden belast met de “geluidsstraling”.

Redactie
Redactiehttps://www.nesselande.info
Redactie www.nesselande.info / Alle rechten voorbehouden
GELINKT AAN DIT ARTIKEL

Populair