HomeActiviteiten Nieuws NesselandeLast van de files in de wijk? Help mee @Nesselande weer bereikbaar...

Last van de files in de wijk? Help mee @Nesselande weer bereikbaar te maken!

IMAG1590[1]

Files? Opstoppingen in de wijk? Een goede bereikbaarheid van de drukke wijk Nesselande is cruciaal. De verkeersdrukte is soms enorm. Files richting de scholen, het strand van Nesselande en vooral de files om de wijk in én uit te komen zijn nu dagelijkse kost. Denk met ons mee deze files op te lossen! 

Initiatief Nesselande Bereikbaar helpt! 

Daar willen we wat aan doen. Met uw hulp. Want bereikbaarheid is een gedeeld probleem: van burgers, bedrijven en de overheid. Met Nesselande Bereikbaar nodigen we u uit om uw beste ideeën en plannen te delen om de wijk bereikbaarder te maken. Te delen met elkaar, met ons en met commerciële aanbieders. Ideeën waar u liefst zelf ook een hand in hebt: wat zou u helpen de file te mijden? Want simpelweg alleen meer asfalt is geen oplossing. Wij hebben uw hulp hierbij nodig! Denk mee en deel uw idee!

fileredsku42-475x316

Over het intiatief 

Nesselande Bereikbaar is een initiatief van Nesselande.info en De Verkeersonderneming. Nesselande.info is hèt online platform voor Nesselande, de Verkeersonderneming is dè partij met kennis, ervaring en netwerk als het gaat om het bereikbaar maken van de Rotterdamse regio. Tevens uitvoerder van het landelijke Beter Benutten programma in Rotterdam. In Spijkenisse (Bereik Spijk) en op de Algera corridor hebben we eerder vergelijkbare initiatieven gestart.

 

Wat kunt u nu al doen?

Vraagt u zich eens af: ‘heb ik andere mogelijkheden dan met de auto in de spits te reizen’? Hierbij ondersteunen wij u nu al. Door het aanbieden van een gratis NS-business card, de mogelijkheid om tot €550,- korting op een (elektrische) fiets te krijgen of de mogelijkheid om carpoolpartners te vinden. Alleen sámen kunnen we uw probleem, de dagelijkse files in en rondom Nesselande, aanpakken.

Redactie
Redactiehttps://www.nesselande.info
Redactie www.nesselande.info / Alle rechten voorbehouden
GELINKT AAN DIT ARTIKEL

36 REACTIES

  1. n219 doortrekken vanaf Zevenhuizen naar Nesselande langs waterwijk (tracé doortrekken Metro Zuidplas)

    Metro doortrekken naar Randstadrail

    Fietssnelwegennetwerk tussen grote steden

    Bezuinigen teveel en te fel en te koud licht doorgaande wegen Nesselande (halveren en vervangen warm led)

    Kinderen hoeven niet met de auto naar school (fiets of lopend al dan niet met/zonder ouders)

    Veilige oversteekplaatsen Laan van Avant Garde

    Bezuinigen groenonderhoud Nesselande, wilde bermen zonder grasmaaibeurten

    Versneld uitvoeren aanpassing aansluiting N219 v/u Nessselande

    Betere verbinding naar Ommoord/Zevenkamp

  2. Goed dit. Bij school een afzet strook op de Laan van Avant Garde met overdekte veilige doorloop voor de kinderen. Werkt! In Engeland ook gezien.

  3. Wat mij vooral verbaasde is dat er in 2012 een brief gestuurd werd dat de rotonde naar de N219 in 2014 (!) aangepast gaat worden om de problemen op te lossen.
    Ik snap werkelijk niet waarom er twee jaar mee gewacht moet worden om dat te doen. Bij mij wekt dat de indruk dat het probleem niet serieus genomen wordt.

    Blijkbaar lopen er andere initiatieven (NS-business card, korting op fiets), maar als die niet gecommuniceerd worden dan zal dat weinig effect hebben.
    Ik lees het hier nu voor het eerst. Maar er staat niet bij hoe je daar dan voor in aanmerking kan komen.

  4. Andre, Jonna, Jeroen en Mandy; bedankt voor jullie ideeën. Dit is precies was we graag zien. Jullie ideeen en suggesties zal ik deze week bespreken met een verkeerskundig collega. Kom hier op terug.

    @Jeroen Je hebt gelijk dat de regelingen als NS-business card en korting op fiets in Nesselande nog niet bekend zijn. Daar willen we met Nesselande Bereikbaar ook zeker wat aan doen.
    Fietsregeling: http://www.verkeersonderneming.nl/regelingen/fietsen
    NS-business card: http://www.verkeersonderneming.nl/regelingen/ns_business_card_via_de_verkeersonderneming

  5. @Andre
    ‘Kinderen hoeven niet met de auto naar school’.
    Voor veel mensen gaat dit niet op. Zij moeten direct door naar hun werk.
    Eerst op de fiets (of lopend) heen en dan weer terug om vervolgens de auto te pakken naar hun werk. Dat is misschien wel wenselijk, maar dit lijkt me niet haalbaar.
    Wel kunnen de aanrijroutes naar beide schoolclusters + de parkeerplaatsen daar verbeteren. Die kiss and rides kunnen beter ingericht worden.

    Zelf denk ik aan spitsstroken. Bijv: de wollefoppenweg openzetten in beide richtingen (Zevenkamp en de Groeneweg) van 07.00-09.00 uur en van 17.00-19.00 uur.

    Het creëren van die turborotonde is in ieder geval een begin.

  6. volgens mij heb je ruimte of tijd voor kinderen of niet, komt niet onverwachts dat ze op een gegeven moment naar school moeten, daar heb je of maak je tijd voor en/of regel je met je werk en met de auto brengen is niet vanzelfsprekend, vanaf een bepaalde leeftijd kunnen ze eigen verantwoordelijkheid opbouwen door gewoon zelf naar school te fietsen of te lopen. De wereld is echt niet onveiliger als vroeger, er wordt alleen meer bekend. Er komt geen turborotonde, maar een kruising met stoplichten.

  7. De route naar de Hoofdweg wordt volgens mij voornamelijk onbruikbaar doordat het afzetten van kinderen bij de scholen de Laan van Avant Garde blokkeert. Wanneer dit netjes opgelost zou kunnen worden scheelt het al heel veel denk ik.

    De turbo rotonde die (veel te laat) gerealiseerd gaat worden op de N219 zal iets verlichting geven, maar ik denk dat het verschil marginaal gaat zijn. Het ontbreekt in mijn ogen gewoon aan alternatieven. Hoewel begrijpelijk is het afsluiten van de Wollefoppenweg (beide richtingen) een slecht idee geweest.

    Een ander idee is het doortrekken van de Siciliëboulevard met de Middelweg, en dan zou er een bruggetje naar de N219 moeten komen. Dat zou het verkeer dat noord wil op de N219 kunnen scheiden van het verkeer dat zuid wil op de N219.

    Ik heb er zelf weinig last van omdat ik woon-werk verkeer op de motorfiets doe, bij deze mijn dank voor alle automobilisten die zo vriendelijk zijn mij er bij de rotonde op de N219 weer tussen te laten.

  8. Het Lijkt mij zo duidelijk. De ochtendfile naar de scholen wordt iets later een Lange file op de Brandingdijk. Waarom niet de kinderen laten ophalen met n schoolbusje, net als in Belgie. Vast wel rijders te vinden in de wijk en alle kids komen op tijd aan. Weg irritaties, iedereen blij.

  9. er komt geen turborotonde hoor maar een kruising met stoplichten, de turborotonde is al gereed bij de noordelijke afrit van de A20, de tekening staat op de site van de provincie ZH bij N219–>documenten

  10. Zoals beloofd kom ik graag terug op een aantal door jullie ingebrachte punten:

    – We zullen de suggesties delen met de specifieke overheid die er over gaat (Provincie, Gemeente, RWS, etc.)

    – Ik zie veel opmerkingen, suggesties en ideeen rondom de bereikbaarheid van de school en problematiek die dit met zich meebrengt. We nemen dit mee in de aanbesteding die nu gaat lopen. Hierin vragen we marktpartijen om te komen met oplossingen die bijdragen aan een betere bereikbaarheid. Niet door de bouw van nieuwe infrastructuur, maar door automobilisten de mogelijkheid te bieden om niet tijdens de spits te hoeven rijden. Het voorbeeld van het busje dat kinderen ophaalt richting de school is iets wat hier binnen past.

    – De doorstroming op de N219 wordt sterk verbeterd. Door de benodigde procedures, duurt dit wellicht langer dan dat jullie zouden willen. Het goede nieuws is dat deze maatregelen volgend jaar allen gerealiseerd worden.

    – Met het fietssnelwegennetwerk tussen steden is de Provincie Zuid Holland bezig. Dit onder de naam ‘Zoef Routes’.

  11. Het is niet veilig voor kinderen om alleen lopend of op de fiets naar school te gaan. Auto’s hebben (en nemen) voorrang. Ik heb twee kinderen, waarvan de ene op KC 1 zit en de andere op KC2. Zeker in de winter als het donker is laat ik ze niet alleen fietsen. Het is rondom de scholen zo druk met autoverkeer dat het nu niet veilig is. Zorg dat fietsers voorrang krijgen, bijv. bij de oversteek aan de Laan van Dada (tussen KC1 en 2).

  12. Erg herkenbaar allemaal. Een veilige route naar school, kan al veel oplossen. De irritaties zijn flink elle ochtend in dit drukke verkeer.

  13. Waaom al die omwegen naar buiten? Directe aansluiting van Laan van Avant-Garde op A20 ter hoogte van de wegstations!

  14. Als de Zevenkampsering en de Wollefoppeweg aan beide zijde open gaan, zal de verkeersdruk aan twee kanten aanzienlijk afnemen. Dit is al gebleken tijdens eerdere open stellingen (tijdens bouw Nesselande en bij werkzaamheden aan de ring zelf). Bijkomende voordelen zijn legio. Het strand en winkelcentrum zijn beter bereikbaar, de verkeersdruk neemt af, de toegang vanaf Ommoord en Zevenkamp wordt makkelijker. \beide wegen zijn eerder afgesloten omdat ze als sluitroute naar de snelweg werden gebruikt. Daar is al lang geen sprake meer van. Het enige argument zou de aangrenzende scholen kunnen zijn. Daar kun je met simpele verkeersmaatregelen omheen.

  15. extra afritten snelwegen zijn uit den boze, gaat niet gebeuren, eerder minder dan meer, is beleid overheid, op en afritten gaan ten koste van doorstroom en kost geld

  16. Een groot deel van het probleem op de Laan van Avantgarde bij de scholen kan worden opgelost door de ouderwetse klaarover weer zijn/haar taak te laten doen. Nu is het zo dat fietsers (zowel kinderen als ouders met jonge kinderen (!)) maling hebben aan de haaientanden op het fietspad. Automobilisten stoppen maar om ongelukken te voorkomen. Als er geclusterd door voetgangers en fietsers wordt overgestoken, loopt ook het verkeer op de Laan van Avantgarde meer door. Bovendien is het veiliger voor de kinderen.

  17. Ik lees vooral goedbedoelde schijnoplossingen. Het probleem is de tekortschietende infrastructuur. Dat kun je elke ochtend opnieuw constateren, daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben. Het is te bizar voor woorden dat er in de aanbesteding al wordt gesteld dat er GEEN aanpassingen aan de infrastructuur worden gedaan. “Dokter, deze patient bloedt dood. Wilt u hem helpen, maar niet door het bloeden te stelpen.”

    Nieuwerkerk weigert al jaren categorisch om de hoofdweg extra rijbanen te geven, ook Nesselande hanteert nu blijkbaar het “meer asfalt is geen oplossing”-adagium – aantoonbaar onjuist overigens, overal blijkt: meer asfalt = betere doorstroming.

    Ondertussen laten we wel een paar maanden de wijk plat leggen om 100.000 blauwe led-lichtjes te vervangen in een brug of om te wachten tot het een “kunstenaar” behaagt om akkoord te geven op de juiste kleur tegel.

    Het zou mooi zijn als er een oplossing komt die de paar duizend inwoners van Nesselande FACILITEERT in hun levens, in plaats van een die hen regels oplegt en dwingt tot aanpassing.

    Coen, vader van vier, schoolbrengend op de fiets, forens.

  18. Om de doorstroming te verbeteren wordt er geinvesteerd in infrastructuur. Zo wordt o.a. een aantal kruispunten op de N219 aangepakt. Zo hiervoor deze kaart http://www.nesselandebereikbaar.nl/verkeer/werkzaamheden/

    Verbetering van alleen de infrastructuur is niet voldoende, of lost het probleem slechts tijdelijk op. Een betere spreiding van het verkeer over de dag is nodig. Gelukkig zien we dat steeds meer mensen de mogelijkheid krijgen om (deels) thuis te werken, af-en-toe eens met het OV reizen of op een andere manier files weten te omzeilen. Ben benieuwd hoe jullie dit zien en of je de mogelijkheid hebt (en gebruikt) om af-en-toe de files te ontkomen.

    Daarnaast wederom bedankt voor de nuttige input en ideeën. Deze verzamel ik en bespreek ze met o.a. gemeente en Rijkswaterstaat. Hier komt natuurlijk ook een terugkoppeling van.

  19. Dat de verkeersituatie in Nesselande alleen maar verslechterd is, leg je niemand uit. Een zwaartepunt mag worden neergelegd bij een oplossing om de kinderen sneller en veiliger bij school te krijgen. Een in en uit op de Laan van Avant Garde kan helpen.

  20. Dat de verkeersituatie in Nesselande alleen maar verslechterd is, leg je niemand uit. Een zwaartepunt mag worden neergelegd bij een oplossing om de kinderen sneller en veiliger bij school te krijgen. Een in en uit gelegenheid op de Laan van Avant Garde kan helpen.

  21. Ik verbaas mij echt over het feit dat het alleen maar drukker en rottiger wordt. Een verbod op vrachtverkeer over de Zuidplasweg zou een bak schelen.
    Op de rotonde kom je daar nauwelijks tussen. Of een verkeersregelaar die die boel snel doorvoert?

  22. een brede brug over de laan v Avant Garde, er kan vast korting verkregen worden bij de maker van de tientallen andere bruggen in Nesselande en Stroompark

  23. De klassen om de 5 minuten laten beginnen dan verspreid je het aanbod van verkeer.
    08.25 / 08.30 / 08.35 / 08.40 / 08.45 / 08.50

  24. Wat ook zou kunnen helpen op de N219/rotonde is om tijdens de spits deseerlichten te plaatsen/gebruiken.
    (Dit wordt ook bij knooppunt paalgraven gebruikt i.i.g. totdat het kruispunt af is, evt met camaraatje erboven)
    Verder is het wel naief om zoveel huizen te bouwen en vervolgens kan er nauwelijks uit of in, en verder geen infrasctructuur aanleggen. (is natuurijk wel lekker cashen voor gemeente 🙂

  25. Goed te zien dat reacties binnen blijven komen. Op dit moment wordt er gewerkt aan de contouren voor het Rijksprogramma ‘Beter Benutten 2’. Dit is het programma waarin toekomstige infrastructurele maatregelen worden opgepakt. De ideeen en suggesties die hier zijn aangedragen, heb ik doorgegeven aan het team wat hier nu mee bezig is.

    Daarnaast komen we op korte termijn in een artikel terug op jullie suggesties en de wijze waarop we hiermee aan de slag gaan. We hebben op dit moment in ieder geval intensieve contacten met de scholen, de deelgemeente, de gemeente en RWS.

  26. Ik verbaas mij over alle goed bedoelde oplossingen om het vele sluipverkeer dat onze woonwijk belast het makkelijker te maken. Het openstellen van de Wollefoppenweg en andere extra uitwegen is niet de oplossing. Het vastlopen van het verkeer op de N219 is samen met de scholen de oorzaak van de slechte doorstroming. Dus laten we het probleem niet verplaatsen maar oplossen. Bij de scholen zorgen voor een betere doorstroming van de wegbrengers en op de N219 een verbod voor vrachtwagens die geen bestemmingsverkeer zijn! De N219 is geen verbindingsweg en wordt nu misbruikt als ontbrekende verbinding van de A12 met de A 20. De Moordrechtse bocht gaat daarvoor hopelijk in de verre toekomst verlichting brengen.

  27. Verbindingsweg maken tussen A12 en A20 voor Gouwe Aquaduct. Dit zal al het sluipverkeer op de provinciale wegen stoppen. Probleem ligt daar. 90% van het verkeer komt niet uit de regio.

  28. Wat mij zou helpen is een snelle verbinding naar een van de NS stations in de omgeving want ook de bus staat in de files.

  29. “Verbetering van alleen de infrastructuur is niet voldoende”
    Misschien niet, maar het zou een goede start zijn.
    De gemeente heeft verzuimd om een goede infrastructuur aan te leggen bij het bouwen van de wijk. Het wordt tijd dat die vergissing goed gemaakt wordt.

    Alle andere opties zijn leuk, maar zullen niet veel toevoegen.
    OV en/of op de fiets naar het werk is voor veel mensen geen optie.
    Thuiswerken is nog lang niet overal geaccepteerd. Dat gaat de gemeente Rotterdam niet even oplossen.
    Meer wegen en betere aansluitingen is de enige oplossing voorlopig.

  30. Wij bewoners zijn dan ook benieuwd wanneer wij de eerste actiepunten kunnen verwachten! De drukte neemt maar niet af in de wijk

  31. Wollefoppenweg open doen en de rotonde een doorvoer laten zijn naar de n219. Ander verkeer kan goed andere wegen kiezen.

    Dramatisch dat de gemeente en provincie is afwacht wanneer de boel escaleert om dan met suffe meetings aan te geven dat ze er aan werken. Kom eens met een zichtbare oplossing.

  32. Op het parkeerterrein van kc 2 staan allemaal aanhangwagens geparkeerd die daar niets te zoeken hebben en de capaciteit van het parkeerterrein verkleinen. Maak dat onmogelijk.
    Om kinderen af te zetten rijden velen het parkeerterrein op, en moeten er ook later weer af. In en uitgaand verkeer zit elkaar dwars, dat veroorzaakt een file soms tot aan de laan van avant garde. Mensen kunnen hun auto niet kwijt
    gespreid starten van de school zou heel veel opleveren.
    Bij het viaduct van de metro, naast de school en het kibderdagverblijf is nog ruimte om een loop voor kiss en ride te maken. Extra dus, waardoor verkeer niet op de weg hoeft te wachten voordat je de kinderen af kan zetten.
    Belangrijkste: deze wijk is heel veilig voor fietsers, laat je kinderen altijd fietsen, dat lost rond de scholen het meeste op. Vanaf groep 4 miet dit echt kunnen.
    Verder zijn alle acties wel bekend, moorse boog, kruispunt n219, verbreding hoofdweg, ontsluiting via zevenkamp verbeteren. Waarom zo lang gewacht?..
    Overigens, onze kinderen fietsen dus. Nog nooit iets gebeurd al die jaren. Automobilisten kijken gelukkig goed uit in deze wijk.

Reacties zijn gesloten.

Popular