Onderstaande vragen zijn gesteld door de SGCN aan InterNL namens de bewoners ivm de overname van de diensten van Unet.
Wat voor prijsstelling krijgen we, gaan we nu eindelijk eens wat goedkoper want als ik naar de aanbieding van XMSnet kijk kun je het eerste half jaar voor 20 eurie op de glasvezel dus blijkbaar kan de prijs naar beneden in ieder geval voor een aanbieding?
Antwoord: in de brieven die eind november zijn gestuurd staat vermeld wat de mensen betalen. Uitgangspunt is dat het totaalbedrag voor de klant niet meer is dan nu bij UNET het geval is. UNET blijft multicast RTV factureren a 16,- (easy) en 21,- (elite) per maand incl btw. InterNLnet factureert internet en telefonie.
Hoe gaan we verder met de huidige afspraken?
Antwoord: voor wat betreft de sponsorlijnen kan dat onderwerp van gesprek zijn tijdens onze afspraak.
Hoe zit het nu met mijn email?
Antwoord: UNET mail komt te vervallen. Bij het InterNLnet abonnement zijn 5 gratis mailboxen inbegrepen en 5 aliassen. Tegen meerprijs kunnen extra mailboxen en aliassen aangevraagd worden.
Komen er nu eindelijk eens nieuwe diensten?
Antwoord: InterNLnet biedt internet, telefonie, analoge radio/televisie en online backup. We zijn betrokken bij een aantal technische pilots om uiteindelijk nieuwe diensten te ontwikkelen. Maar er is nog geen concrete planning voor de introductie van een nieuwe dienst momenteel.
Wat gebeurt er met mijn telefonie?
Antwoord: De UNET klanten krijgen onze optibel telefoniedienst geleverd, een dienst die al bestaat sinds het groot worden van VoIP in Nederland. Zie www.optibel.nl. Het telefoonnummer wordt gratis omgezet van UNET naar InterNLnet.
Kunnen we ook verschillende pakketten afnemen met daarin verschillende diensten?
Antwoord: InterNLnet heeft een modulair aanbod. De basisdienst is internet. Aanvullende kan optibel, analoge RTV of online backup afgenomen worden. Alle diensten hebben een jaarcontract dat na een jaar per maand opzegbaar is met opzegtermijn van een maand. De diensten die InterNLnet van UNET gaat overnemen zijn voor de klant per maand opzegbaar.
Wat gebeurt er zo meteen in de meterkast moet dit weer worden vervangen?
Antwoord: Niets, InterNLnet maakt gebruik van dezelfde NTU als UNET. Er hoeft dus niets vervangen te worden.
Wie doet de klacht afhandeling namens InterNLnet ik hoop niet dezelfde partij als die door Unet normaal wordt ingezet?
Antwoord: InterNLnet doet zelf haar klachtbehandeling. Daar is geen externe partij voor.
Wanneer vindt de migratie plaats?
Antwoord: De bedoeling is om in Januari de diensten van Unet naar InterNL te migreren en hierover wordt u nog geïnformeerd.
Wat gebeurt er met mijn ipadres hou ik die of krijg ik een ander?
Antwoord: InterNL gaat nieuwe ipadressen uitgeven uw huidige komt dus te vervallen.
Kan ik mijn Unet email behouden?
Antwoord: Ja dit kan voor slechts 12 Euro per jaar bij Unet.
Kan ik mijn IP tv bij Unet opzeggen?
Antwoord: ja dit mag u opzeggen.


